De bruidegom:
Dennis is geboren in 1971 en komt uit het oosten van het land (Borne) maar werkt al weer jaren bij een computerbedrijf in Amersfoort. Voordat hij Lilian leerde kennen woonde hij op een kamer in Amersfoort. Apeldoorn is voor hem een prima locatie om te wonen, tussen Borne en Amersfoort in.

De bruid:
Lilian is geboren in 1973 en woont al haar hele leven in Apeldoorn. Ze werkt daar als Secretaresse bij de gemeente Apeldoorn en is dol op haar Dennis en haar drie katten (Casper, Tijger en Hobbes).

's Morgens om 7 uur werden we wakker, nog voordat de wekker ging. Eerst nog even lekker tegen elkaar aangekropen en daarna douchen. Buiten was het grauw en grijs en het regende ook nog. Om iets over achten ging de bel al en stond de bloemist op de stoep met het bruidsboeket, de ringenrozen en de corsages. Wat waren we onder de indruk van het boeket. Het was echt heel mooi geworden.

Daarna kreeg ik van Dennis een schitterende ring waar zijn naam aan de buitenkant in gegraveerd is in zijn eigen handschrift. Mijn zilveren vriendschapsring mocht af en ik kreeg er deze mooie gouden voor in de plaats. Ondertussen heb ik ook met heel veel moeite een boterham naar binnen gewurgd. Ik ben al niet zo'n held met ontbijten maar met die zenuwen in mijn buik was het helemaal moeilijk.

Om kwart voor negen kwamen mijn zus en zwager. Samen met mijn zus ben ik naar de kapper gelopen. Het regende nog steeds, dus allebei een grote paraplu op. Had ik ze toch niet voor niets gekocht. Terwijl wij bij de kapper zaten hebben Eric (mijn zwager) en Dennis de broodjes gesmeerd en daarna hebben ze samen lekker de nieuwste starwars-film zitten kijken.

Toen we tegen half elf weer thuis kwamen van de kapper regende het nog steeds, maar het werd al iets lichter. De fotograaf arriveerde ook vlak daarna. Eerst hebben we foto's gemaakt terwijl we elkaar hielpen met aankleden. Ondertussen was het buiten gelukkig droog geworden!

We zijn de stad ingegaan en hebben daar heel veel leuke en aparte foto's gemaakt. We hebben heel veel lol gehad en vooral ook veel bekijks want er lopen niet dagelijks bruidsparen door het winkelcentrum om foto's te maken. Om half twee waren we weer terug van foto's maken en hebben we thuis snel een broodje gegeten. Onder het eten snel even alle kaarten kijken die in de brievenbus lagen.

Omdat ik ondertussen mijn voeten best wel begon te voelen van het vele lopen hebben we besloten om toch maar de auto te pakken naar het stadhuis (250 meter). Toen we aankwamen stond iedereen al op ons te wachten. Mijn collega's hadden in de hal van het stadhuis een grote foto van ons (die normaal op mijn bureau staat) op een TV-scherm "getoverd".

De trouwplechtigheid was heel mooi en persoonlijk. We hebben geloof ik de hele dag zitten stralen en lopen lachen. Echt het voelde allemaal zo geweldig.  Ik had nog wel bijna mijn jurk aangestoken omdat ik niet in de gaten had dat de lucifer waarmee we de kaars hadden aangestoken nog brandde, maar gelukkig letten de mensen om me heen goed op.

Na het stadhuis hebben we nog een groepsfoto gemaakt op de trap en daarna zijn we naar het restaurant gegaan waar we buiten nog een aantal familiefotoís hebben gemaakt. De bruidstaart stond al voor ons klaar met champagne. Hij was supermooi geworden! En ze hadden de tafel ook al mooi gedekt met o.a. onze eigen peper & zoutstelletjes erop en alle andere accessoires. Het zag er SUPER mooi uit en het eten was ook helemaal TOPPIE!

We hebben zoveel mooie cadeaus gekregen en iedereen heeft zitten genieten. Ik kan alleen maar afsluiten met dat we een TOP dag hebben gehad. Dit was echt onze MOOISTE DAG!

Na een ontmoeting op het internet
en een week lang in de chat
was het zover dat wij elkaar tegen kwamen
vanaf toen beleefden wij alles samen.

De liefde van ons leven,
een vriendschap voor altijd!
Ons samenzijn is niet voor even
wij willen elkaar nooit meer kwijt!

We waren op vakantie in Egypte. Tijdens de rondreis hebben we ook de Sinai-berg beklommen. De tocht naar de top was echt zwaar! We hebben onderweg minstens 10 keer tegen elkaar gezegd dat we niet meer verder zouden gaan, maar elke keer zijn we toch verder geklommen, want je wilt toch die top bereiken.
Dennis had me eigenlijk boven op de berg willen vragen. Maar we waren zo moe en het was er ook wel erg druk dus...

... onderweg naar beneden in het pikkedonker (we hebben de zon zien ondergaan vanaf de berg) ging Dennis ineens door zijn knieŽn. Ik dacht nog dat hij zijn veter los had zitten. Maar dat was het niet. Hij vroeg halverwege de berg.. in het donker.. of ik met hem wilde trouwen. En dat was nog veel mooier dan boven op de berg, want daar was het druk met allemaal mensen om ons heen en nu waren we lekker met z'n tweetjes. Natuurlijk heb ik JA gezegd!

We zijn op 20 mei 2005 in het Stadhuis van Apeldoorn getrouwd omdat we elkaar toen 4 jaar kenden en omdat we dat een mooie datum vinden.
Vervolgens zijn we naar restaurant
Het Jachthuis in Hoog Soeren gegaan waar we eerst de bruidstaart hebben aangesneden en na een aperitiefje 's avonds uitgebreid hebben gedineerd.

We hebben geen groot feest gegeven maar zijn met de ouders en broers en zussen naar het stadhuis geweest en hebben daarna lekker uitgebreid gegeten.

Onze neefjes en nichtjes zijn er in het stadhuis wel bij geweest. Omdat het dineren voor hun niet zo leuk was zijn we in april met hun een weekendje naar Duinrel geweest, dat vonden ze zelf ook veel leuker dan "saai" aan tafel zitten.

De getuige van Dennis:
Zijn broer Erik waarmee hij in 2001 tachtig dagen rondom de wereld heeft gereisd.

De getuige van Lilian:
Haar jongere zusje Debora die in het voorjaar van 2001 tegen haar zei: "Zoek toch een eigen Dennis!".

Dat was Judith, de zus van Lilian (rechts op de foto).

Zwager Eric (links op de foto) heeft een mooie DVD-film van de bruiloft gemaakt. Deze kun je zien als je hier klikt.

Susan van Vakfotografie Westerduin uit Scherpenzeel heeft de fotoís gemaakt. Het is een schitterend album geworden!

De ringen we al van ons geregistreerd partnerschap. We hebben ze laten maken bij Gold & Silver Design in Apeldoorn. Daar hebben we ook een speciale ring laten maken waar Dennisí naam in zijn eigen handschrift aan de buitenkant gegraveerd is.

De bloemen zijn verzorgd door Gorkink Natuurlijk en is op de dag zelf keurig bij ons thuis en bij het restaurant bezorgd.

De kleding van de bruid is gekocht bij Voila Damesmode in Rotterdam. Haar schoenen zijn bij Dolcis gekocht.

De bruidegom heeft zijn pak gekocht bij Piet Zoomers (link: www.pietzoomers.nl) in Wilp. Zijn schoenen heeft hij bij Hessels gehaald.

We hebben heel veel mooie en lieve cadeaus en kaartjes gekregen. Van onze ouders kregen we een tuinset en een pannenset waar we heel blij mee zijn.

Voor onze gasten hadden we speciale peper & zoutstelletjes laten graveren.

We zijn 24 dagen met Djoser naar zuid-west Afrika geweest. Het was super! Hieronder volgt het verslag met enkele fotoís.

Woensdag 25 mei vertrokken we met de trein naar Schiphol en vervolgens met Lufthansa via Frankfurt naar Johannesburg waar we op donderdag aankwamen.
Van daaruit vlogen we verder naar Livingstone in Zambia (vlak bij de Victoria Watervallen).  Met een safaritruck zijn we daarna ca. 5000 km door Afrika (Zambia, Botswana, NamibiŽ en Zuid-Afrika) gereisd.

We hebben voornamelijk op campings geslapen waar we zelf onze tent moesten opzetten en afbreken, maar dat "gebrek" aan luxe vonden we totaal niet erg ... in een tent is het veel spannender met alle dieren om je heen. De eerste ochtend (vrijdag dus) hebben we een gamedrive gedaan door een wildpark. We hebben meteen al 3 van de big 5 gezien (Buffel, Olifant en (Witte) Neushoorn). SUPER om die dieren in het wild te zien. En natuurlijk hebben we nog veel meer beesten gezien.

's middags zijn we naar de Victoria Watervallen geweest. Echt heel groots en indrukwekkend. En je wordt er heel nat van. We vonden het eerst niet nodig om bij een kraampje een poncho te huren maar we zijn later toch maar teruggelopen omdat het echt nodig was.

De volgende dag zijn we nog een keer bij de watervallen gaan kijken en hebben we ook een paar stappen in Zimbabwe gezet. Daarna zijn we doorgereden naar Chobe N.P. waar heel veel olifanten voorkomen en hebben we een boottocht over een rivier gemaakt. Daar ook weer heel veel gezien zoals o.a. olifanten, nijlpaarden, een krokodil en veel verschillende vogels.

De dag daarna was voornamelijk een reisdag. We hebben ca. 700 km gereden naar Maun in Botswana. Maandag zijn we met een 4x4 truck opgehaald om ons de delta in te brengen waar we in de kano's (uitgeholde boomstammen) konden stappen. We hebben 2 nachten in de Delta gekampeerd in de wildernis. Geen stroom, geen waterleiding en geen wc of douche. Een gegraven gat was de wc en wassen deden we in de rivier. Er werd zelfs koffie en thee gezet (op een houtvuurtje) van water uit de rivier. Dat was echt super-relaxen. En 's avonds waren er zoveel sterren te zien omdat er helemaal geen licht was! We hebben ook de melkweg gezien. Superromantisch! We hebben ook bijna elke avond van de mooie Afrikaanse zonsondergangen kunnen genieten.

Vervolgens zijn we naar Etosha N.P. gereden waar we 3 nachten hebben geslapen. Daar ook weer heel veel wild gezien ... Echt SUPER ... Na Etosha zijn we doorgereisd naar Twijfelfontijn waar ze een hele mooie openluchtdouche hadden op de camping. Nu eens geen aparte dames- en herendouches dus we konden lekker samen douchen. Warm water is er trouwens ook, ze hebben boilers die met een houtvuurtje worden gestookt.

Vanuit Twijfelfontijn zijn we doorgereden naar de Atlantische kust van NamibiŽ waar een grote zeehondenkolonie is. Overal waar we keken waren zeehonden. Echt duizenden bij elkaar. Daarvandaan weer door naar Swakopmund, een stadje uit de Duitse koloniale tijd. Daar heb ik mijn slippers op het strand uitgeprobeerd en zijn we heel romantisch met z'n tweetjes uit eten geweest bij de vuurtoren.

Weer verder via de kust. Eerst even de flamingokolonie in Walvisbaai bekijken voordat we naar de zandduinen van de Sossusvlei gaan waar we de volgende ochtend de zon hebben zien opkomen. Een paar dagen later hebben we bij de Fish River Canyon de zon onder zien gaan! Geweldig! In Zuid-Afrika konden we zo de sinaasappels van de boom plukken. En die smaken lekker!!!! Heel zoet en sappig en zonder pitten. Bij Kaap de Goede Hoop hebben we een groepsfoto gemaakt. In Simonstown (vlak onder Kaapstad) hebben we nog een bezoek gebracht aan Bouldersbeach waar ca. 3000 pinguÔns leven. De laatste dag hebben we vanuit de truck onderweg naar het vliegveld ook nog even een glimp van de Tafelberg gezien. Die had zich de dagen daarvoor in de laaghangende bewolking gehuld. En toen zat de vakantie erop. Het was SUPER! Een reis die we nooit meer zullen vergeten.

Kijk voor het complete reisverslag van onze huwelijksreis op http://www.aroundtheworld.net/reizen/afrika